måndag, april 09, 2012

Våran påskhelg

Vi har haft en tredagars skulle man väl kunna säga, i att-äta-tills-man-spricker. I fredags började frossandet hemma hos Camilla och Bosse med en underbar vegetarisk buffé, med bland annat vegetarisk jansson, ugnsstekt sparris med hollandaise, "fetaostsallad deluxe" och basilikasås. Dessvärre hade jag inte med kameran, men det var gott och trevligt i vanlig ordning! I lördags blev det påskmiddag hemma hos oss, tillsammans med Emelie, Johanna och Moa.

Det dukades fram en himla massa godsaker! Jag hade bakat både baguetter och fröknäcke, vi kokade lite päronmarmelad, Tobbe svängde ihop en potatissallad och en gravlaxsås till den gravade laxen. Moa hade helstekt en kyckling och Emelie köpte lite ost och kex.

Johanna som kom direkt från Norrtälje hade med sig två sorters pajer. En med getost och valnötter som toppades med flytande honung, och den andra med kantareller och mycket grädde. Både två helt makalösa!

Till efterrätt hade Tobbe svängt ihop en tårta också. Behöver jag säga att vi var mätta? (Blir mätt bara jag tänker på det!)

Igår barnvaktade vi Nilas i några timmar och gjorde pancakes till lunch.

Tobben och busungen åt framför tvn och "Despicable me".

Jag svängde ihop lite bröd, vars recept kommer inom kort!

Nilas lekte i och med kattunneln innan vi gick ut för att gunga lite.

Mysigt! Sen mötte vi Camilla, Nilas åkte hem och vi gick hem och åt.

After-påsk-middag. BAAM så var jag jättemätt igen. Hoppas att ni alla haft en minst lika fin helg som vi haft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar