lördag, maj 19, 2012

Vårloppis och lördagstapas

I onsdags kom min älskade lillasyster hit från Jämtland! Vi har inte riktigt hunnit allt jag planerat att göra än men det är ju lite tid kvar så jag hoppas att vi hinner med en tur ut till havet och att promenera i Slottsskogen och Botaniska trädgården, eventuellt ett besök till konstmuseet eller liknande också! Egentligen vill hon väl mest gå från affär till affär, 17 år som hon är. Men jag känner lite att det kulturella utbudet och antalet sevärdheter här i ljuva Göteborg är en aning (läs; ofantligt mycket) större och bredare än där uppe. Men vi får se, mina framgångar hittills har mest slutat med en grinig storasyster vars planer går i stöpet. Fast lite har vi hunnit ändå, Liseberg, Nordstan (är ju faktiskt ett måste om man kommer från en liten ort i Norrland), en sväng igenom Haga och en promenad upp till Ramberget. Idag släpade vi med systern och kompis till vårloppisen i Gårda där jag till min glädje fyndade både ett par schyssta jeans och ett par shorts. Systern med kompis däremot såsade mest runt och ville åka hem, vilket man kanske vill göra om man enbart sovit två timmar. Så dom åkte hem medans jag och Tobbe köpte glass i Brunnsparken innan vi också åkte hemåt och började fixa med kvällens middag, tapas!

 
På loppisen hittade man både hundar och goa gubbar i hatt, gammalt fint porslin och en himla massa kläder. Mysigt!
 (Köpe-)Pesto, svarta oliver, galiamelon och serranoskinka.
 Smördegsplattor toppade med skivade päron och smulad fetaost.
Ugnsrostad potatis till vänster och tomat- & mozzarellasallad till höger.
Nybakta baguetter och ostfyllda vetetortillas, annars kommer inte jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar