tisdag, juni 12, 2012

Bloggpicknicken

Förra måndagen var det som sagt bloggträff med picknicktema! Så otroligt mycket gott i både mat- och kakväg, nästan så jag blir mätt bara av att tänka på det! (Fast egentligen är jag mest sugen på att trycka i mig allt igen.) Jag bjuder på några klena iphone/instagram bilder och tipsar er redan nu om att klicka er in hos mina fina bloggvänner!
Michael och hans arbetskamrat Josefine hade med sig en "kossekaka" på chokladbotten med kesellafyllning och smördegsknyten med getostbrie och spenat (ni hör ju, heaven!). Ann-Louise bjöd på en galet god quinoasallad innehållandes bland annat dill, tranbär och belugalinser. Längst upp i hörnet på bilden ser man, om än lite dåligt, Åsas fantastiska bönor med dragondijondressing och hennes italienska citronkakor. Och ännu lite längre upp kunde man ta för sig av Kristiinas tre härliga bidrag; matiga edamamemuffins med ost, en vacker fransk apelsinkaka och engelska cookies med tranbär och vit choklad.
Värdinnan Linda bjöd inte bara på gräsplätt för kvällen, utan hade även bakat en i mitt tycke perfekt foccacia med blåbär, valnötter och flingsalt, och smaskiga cheesecakebitar toppade med bigarråer.
Som alltid när det vankas bloggträff är jag velig, man vill ju inte göra bloggarna besvikna! Det slutade iallafall med att jag gjorde mina favoritbiffar, morots- och jordnötsbiffarna, och serverade dessa kalla tillsammans med en spenatbladssallad och tzatsiki. Dom blev väldigt uppskattade! Något annat som blev uppskattat men aldrig hamnade på bild var Beas rabarberpaj med glass, sommar i en pajform!
Och jag konstaterar igen att vi matbloggare kan, minsann! Tack alla härliga matälskare för en otroligt trevlig och god kväll!

2 kommentarer:

  1. Wow, vilken buffé!
    Den lila kålen var röd spetskål, jag fick den i Ekolådan som jag prenumererar på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå! Mätta och glada blev vi :) Ahaa, spännande! Himla fin färg :)

      Radera