måndag, september 20, 2010

Plockat och skördat

Helgen har bjudit på både det ena och det andra. Bland annat lite jobb och (dålig) bio i lördags, för att avslutas fint och trevligt hemma hos Viktors föräldrar igår. Vi firade Sandra som fyller 18 idag med tårta och kakor, och så hade vi turen att bli bjudna på middag också! När Viktors pappa Janne bjuder på schnitzel vet man att det blir himla gott! Tillsammans med nypotatisen och kryddsmöret var varje tugga en njutning! Som att inte det var nog fick jag med mig morötter, kålrötter, gigantiska sockerärtor och härlig persilja direkt från landet, en hink vinbär och en påse full med små rara äpplen! Tidigare ikväll ställde jag mig och rensade vinbären för att slänga ihop en limpa! Om den blir bra får ni receptet imorgon, tog precis ut den ur ugnen. (Ställa sig och baka bröd 9 på kvällen kan man ju ha delade åsikter om..)

Mycket äpplen har det blivit i år, sa Eva. Viktors farfar har plockat flera hinkar med fallfrukt, och ändå är grenarna fortfarande fulla med fin frukt!

Härligt röda vinbär, på valdagen! (En liten hint om min röst!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar