lördag, november 20, 2010

Invasion i skafferiet!

Igår hade jag storstädning i skafferiet där jag har alla mjölpåsar, då jag tidigare i veckan hittat larver på och i en del påsar. Nu fick jag det att låta som att det var en hel drös, men det var det verkligen inte. Men ganska så äckligt ändå. Så igår städade jag som sagt ur det, slängde alla mjölpåsar och andra förpackningar och köpte helt nytt. För att vara på den säkra sidan har jag lagt alla påsar i en plastpåse och stängt igen med en klämma. Mjölet hällde jag i en fin plåtburk. Nu borde skadedjuren hålla sig borta tycker jag!

1 kommentar:

  1. Hej. Ville bara berätta att du inte är ensam om att ha hittat larver och små fjärilar i mjölburkarna. Jag gjorde precis som du och la allt i plastpåsar med en klämma, men när larvera är så små så lyckas de ändå ta sig igenom klämmorna och in i påsen. Det jag gjorde då vara tt köpa sånna zip-påsar, som bli helt täta. Jag har plastat in precis allt i köket, för när larverna blir desperata eftermat så lägger de ägg lite var som. Jag har tex hittat dem i salt (??) och oregano. Väldigt konstigt, ja, men nu har jag precis allt inplastat och det funkar hur bra som helst. Inte sett några larver eller fjärilar på hur länge som helst. Bara ett litet tips. Hälsningar N

    SvaraRadera