tisdag, juni 07, 2011

Fusktiramisu med smak av rabarber

Igår då det var nationaldag och allt, lyxade vi till det med lite efterrätt. Rabarberkesellan jag hade stående i kylskåpet, och dom överblivna savoiardikexen efter tiramisun, resulterade i en rysligt enkel och god efterrätt!

4 personer
1 burk rabarberkesella
Några
savoiardikex eller biscotti
Flädersaft/lättdryck (oblandad)
Bär att dekorera med

Bryt kexen i mindre bitar och doppa båda sidorna i saften. Varva kex och rabarberkesella i 4 glas, toppa med jordgubbar eller andra bär och ställ kallt ett litet tag innan servering!

5 kommentarer:

  1. Oj vad det ser somrigt och gott ut! Jag har inte testat rabarberkesellan än men nu blir det dax!

    SvaraRadera
  2. Den är jättegod, men jag vet tyvärr inte om jag kan säga att den smakar så nämnvärt mycket rabarber. Det är en ganska diskret smak av rabarber, tycker jag iallafall. Men den är helt klart värd att köpa. Speciellt då man kan göra den här enkla och goda efterrätten :)

    SvaraRadera