fredag, augusti 24, 2012

Den där myntan

Ska jag vara ärlig har jag aldrig köpt färsk mynta förut då dom nästan alltid är taniga och kostar mycket, men när det vankades Way out West köpte vi en kruka till våra mojitos. Jag tyckte det kändes lite trist att betala nästan 30 kr för tre mesiga kvistar med några ynka blad, men vi köpte den ändå och satte ner den i en kruka. Såhär några veckor i efterhand kan jag ju tycka att det var en ganska bra investering, för jädrar i min lilla låda vad den växer! Vi satte upp den i vårat soligaste fönster där den får lapa sol och vattnar med jämna mellanrum. Att mynta växer som ogräs? Jodå!

7 kommentarer:

  1. oj, jag har aldrig lyckats hålla min mynta vid liv :) kanske placerar jag den fel, får helt enkelt testa igen nästa gång :)

    hoppas att allt är bra med dig!? kom du in på utbildningen? :)

    önskar dig en fortsatt finfin dag. //Molly

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde verkligen inte att den här skulle bli så mycket mer, men där hade jag fel :)

      Allt är fint med mig, supernervös över att börja plugga imorgon bara! Yes :D

      Detsamma till dig! Kram

      Radera
  2. jag lyckas aldrig hålla mina krukörter vid liv, alla andras växer som ogräs och mina bara skrumpnar ihop och dör så fort jag tittar på dem typ :(

    haha, men så där som du gjorde med digestive+kanel gör jag jämt, känner att det är någon ingrediens i som jag verkligen borde veta vad det är men så kan jag ändå inte räkna ut vilken det är förräns nån säger det och då är det så himla självklart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag/vi lyckas hålla dom vid liv ibland. Förra året hade vi massa basilika som växte som ogräs. Haha, åhh!

      Eller hur! Jag tänkte att det var pepparkaka eller nåt först, kände mig så dum, haha :)

      Radera
  3. sv: åh, vad roligt att du ska börja plugga! :) vad blev det?

    du undrade om majskorn fungerar som äggersättning i veganska biffar och det kan jag tänka mig att det gör, annars är soja- eller havregrädde eller riven rå potatis också två bra ersättningar :)

    jodå, allt bra med mig. börjar plugga om en vecka så det kommer hösten ägnas åt :)

    önskar dig en finfin söndag! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir e-business management. Ser otroligt mycket framemot det samtidigt som jag är supernervös :) Haha! Vad ska du plugga?

      Ahhh! Toppen, tack för tipsen :)

      Lycka till med skolstart och hoppas att du får en fin vecka! Kram

      Radera