tisdag, juni 15, 2010

Carbonara-omelett

Idag har jag varit riktigt flitig! Putsat några fönster, satt små jordgubbsplantor i en av våra nyinköpta blomtunnor och donat på som jag för det mesta gör. Och lagat mat, såklart. Men eftersom trött- och latheten slagit till så orkar jag inte stöka på och fixa med dom bilderna. Så ni får ett annat recept, på carbonara-omelett! Helt perfekt om man har 2-3 portioner över. Receptet på carbonara hittar ni här.

Sätt ugnen på 200°. Vispa ihop 2 ägg och 1-2 dl mjölk, salta och peppra. Häll lite olja i en stekpanna och sätt på medelvärme. Lägg i carbonaran och stek på den litegrann. Om du vill kan du hälla äggstanningen i stekpannan och steka i någon minut, riva över parmesan och sen ställa in pannan i ugnen i ca. 10 min. Eller så kan du bara hälla pastan i en ugnsfast form, hälla över äggstanningen, riva över parmesan och ställa in i ugnen i ca. 20 min. Hur du än gör ska "ägget ha stannat" och ytan vara gyllenbrun.

Det är nästan lite som en av mina favoriter, makaronpudding!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar