söndag, september 25, 2011

"Morotstzatsiki"

Idag har vi haft en ganska slö söndag. Tog en rejäl sovmorgon till att börja med, sen efter två avsnitt av "Pretty little liars" promenerade vi upp till Ramberget och tittade på Göteborg. Jag svor över att jag glömt kameran och älskade staden ännu mer. En otroligt fin höstdag har det varit idag! Jag tänkte bege mig till gymmet nu ikväll, men tror jag skalar lite morötter och tar fram "morotstzatsikin" som blev över från igår när vi åt veg-burgare. Jag hade inte smakat burgarna från "hälsans kök" förut, men tyckte att dom var så goda på alla sätt och vis, så dom köper vi snart igen! Alltid bra att ha i frysen!

Min "lilla" burgare, med grovt bröd, grönsaker, ost, johnnys senap och den goda "morotstzatsikin". Smarrigt!

"Morotstzatsiki"
1 burk creme fraiche (2 dl)
2 fint rivna morötter
1 pressad vitlöksklyfta
ev. lite smulad fetaost
Salt, peppar

Pressa ur vattnet ur morötterna och rör ihop med resten. Ställ kallt ett tag innan servering! Kan nog användas som tillbehör till det mesta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar