torsdag, augusti 23, 2012

En matbloggsträff på sensommaren

För er som undrar hur våra bloggträffar brukar gå till, så tänkte jag lite snabbt demonstrera det med några enkla bilder innan jag öser beröm över mina bloggkamrater! Here we go!
Baka eller laga något att ta med och bjuda på.
Anländ till bestämd plats vid bestämd tid, i det här fallet hemma hos Mikael i hans fantastiska lägenhet runt 18-tiden, krama om alla och småprata medans godsakerna dukas fram.
Sen följer fotografering, högt och lågt, innan det är dags för var och en att presentera sitt eller sina bidrag för kvällen! Efter varje presentation följer många "ooohh";n och "aaaahh";n eftersom allt låter (och ÄR) så fantastiskt gott. Sen är det varsågod och alla sätter sig till bords med fulla tallrikar.
Och sen äter man, tills magen står i fyra hörn och man önskar att man kunde äta lite mer! Sen följer prat, skratt och diskussioner om allt mellan himmel och jord. I tisdags pratade vi om bland annat serier, matbloggspriset och lägenheter. Jag är så otroligt glad över att jag lärt känna så härliga människor och får vara med på såna här fantastiska träffar, dela min matnördighet med likasinnade och äta så mycket makalös mat! Tack fina, underbara ni!

Inte så dumt va! Jag känner mig verkligen lyckligt lottad som får vara en i detta härliga gäng. Speciellt när det vankas såna här träffar som i tisdags, när vi var tretton stycken och godsakerna aldrig tycktes ta slut! Linda har skrivit en väldigt bra sammanfattning av kvällen, likaså Karin, Sofie, Kristiina och Pernilla. Kika in hos dom vettja så får ni se lite mera och bättre bilder också!

2 kommentarer:

  1. Ja, visst är vi ett trevligt gäng! Och så mycket gott man får äta. Din hjortronkaka var inte fy skam. Ångrar att jag inte klämde ner en bit till av allt. Färska hjortron äter man ju sällan (aldrig)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fantastiskt trevligt, och gott! Kul att den gick hem :) Alltid lite svårt med hjortron då många inte gillar det. Men enligt mig kallas det ju "norrlands guld" av en anledning! Hoppas att vi ses på matmässan! Kram

      Radera